Topul bauturilor. Ce alegem de Sf. Ion daca nu vrem sa avem probleme de sanatate

Topul bauturilor. Ce alegem de Sf. Ion daca nu vrem sa avem probleme de sanatate

Consumam bauturi alcoolice la ocazii speciale, la sarbatori, cine festive, evenimente, dar trebuie sa ştim ca moderaţia este cheia pentru a ne menţine starea de sanatate. În cantitaţi excesive, bauturile alcoolice pot fi nocive. Fiecare bautura are propriile efecte sanogene sau nesanogene şi este util sa ştim care sunt acestea.

Medicul nutriţionist Florin Ioan Balanica ne indica bauturile pe care le putem alege şi in ce cantitate trebuie consumate. Iata ce spune specialistul pentru ‘’Ce se intampla, doctore?’’

Vinul alb şi roşu

Cea mai cunoscuta bautura alcoolica este vinul. Varietatea acestora este foarte mare. Vinurile pot fi de mai multe tipuri: seci, demiseci, demidulci, dulci.

Vinul alb conţine numeroase vitamine B1, B2, B5 şi B6, acid folic, B12, vitamina C şi minerale, precum, potasiu, calciu şi magneziu. Licoarea poate participa la prevenţia unor afecţiuni multiple, cum ar fi bolile cardiovasculare, neuredegenerative, precum Alzheimerul.  

În ceea ce priveşte vinul roşu, consumul moderat ajuta la reglarea ritmului cardiac şi a funcţiei renale, a metabolismului. Ba mai mult, poate susţine contracţiile musculare ale inimii. Datorita consumului ridicat de antioxidanţi, vinul are proprietaţi antiimbatranire. Anumite tipuri de vin roşu conţin melatonina, care ajuta la obţinerea unui somn odihnitor.

Recomand pacienţilor sa-l includa in dieta zilnica, insa in cantitaţi moderate, deoarece consumul excesiv de alcool poate duce la o creştere ponderala şi poate perturba procesele metabolice normale.

Whisky

O alta bautura frecvent consumata este whisky. Acesta este bogat in antioxidanţi ce imbunataţesc sanatatea creierului şi pot intarzia procesele de ateroscleroza, cu beneficii pentru sistemul cardiovascular.

În cazul celor care doresc sa scada in greutate şi sa consume alcool, este de preferat sa opteze pentru whisky, deoarece  este o bautura hipocalorica, nu are grasimi, iar prin conţinutul de cereale poate inhiba senzaţia de foame.

Antioxidanţii şi vitaminele din compoziţia acestei bauturi ajuta sistemul imunitar in lupta cu intercurenţele respiratorii sezoniere.

Ţuica

Ţuica este o bautura alcoolica obţinuta din fermentarea anumitor fructe, cum ar fi merele, perele, caisele, cireşele, piersicile, visinele, corcoduşele sau zarzarele. Are proprietaţi hipocolesterolemiante ce impiedica procesele de ateroscleroza. Reprezentativa pentru aceasta bautura este sintagma ”topeşte grasimea de pe vase”, deoarece accelereaza procesele de metabolizare a grasimilor. 

Bere

Berea, bogata in vitamine şi minerale, este benefica pentru sanatate, deoarece  conţine toata gama de aminoacizi esenţiali, minerale precum fosfor, iod, magneziu şi potasiu, calciu. Un consum moderat de bere poate participa la sanatatea oaselor prin menţinerea densitaţii acestora. Pentru a obţine cele mai mari beneficii pentru sanatate, recomand berea nepasteurizata şi nefiltrata, deoarece filtrarea elimina drojdia, bogata in vitamina B.  

Recomand pacientelor aflate la menopauza sa consume ocazional, dar in cantitaţi moderate, bere, deoarece fitoestrogenii din hamei, compuşii asemanatori cu estrogenul, contribuie la reducerea bufeurilor şi a altor simptome specifice menopauzei. Totodata, pot favoriza creşterea libidoului.

”Susţin consumul moderat de alcool la distanţa de mesele principale, iar asta pentru a nu bloca metabolizarea grasimilor. Trebuie sa reţinem ca anumite tipuri de bauturi alcoolice sunt bogate in nutrienţi, dar au totodata calorii goale, iar consumul excesiv poate duce la creştere ponderala şi patologii multiple. Pentru a ne menţine starea de sanatate, recomand consumul de 20-30 grame de alcool pentru barbaţi şi 10-20 grame alcool pentru femei’’, precizeaza nutriţionistul Florin Ioan Balanica.