Ponturi sa-ti recapeti somnul fara somnifere

Ponturi sa-ti recapeti somnul fara somnifere

Daca vrei sa eviti somniferele si cauti alte leacuri pentru lipsa ta de somn, gasesti cateva sfaturi in cele ce urmeaza!

Înainte de orice, verifica daca nu cumva anumite obiceiuri de peste zi iti afecteaza somnul. Renunta la bauturile care conţin cofeina si sa mai iei cina cu mai putin de 3 ore inainte de culcare. Înlocuieşte duşul cu o baie calduţa cu uleiuri esentiale si incearca sa mergi la culcare la aceeasi ora.

Uleiurile esentiale te ajuta sa adormi usor

Beţişoarele, lumanarile parfumate şi pernuţele cu extracte din plante sunt eficiente pentru alungarea insomniei. Cele mai eficiente contra insomniei sunt uleiurile de levanţica, valeriana, busuioc, coriandru, ienupar, salvie, trandafir. Poti face inhalatii cu acestea sau le poti vaporiza cu ajutorul unei lampi odorizante. Pentru inhalatii sunt necesare cateva picaturi in apa calda.

Infuzii cu efect de somnifer

Cateva dintre cele mai utilizate infuzii pentru aceasta problema sunt cele preparate din muşeţel, radacina de valeriana, trifoi roşu, busuioc, iarba-maţei sau passiflora, levanţica. Benefice sunt şi roiniţa, sulfina, menta, sovarvul, seminţele de marar, fructele de fenicul  şi coaja de salcie. Din aceste plante, poti face infuzii indulcite cu miere.

Tei

Baut seara, inainte de culcare, ceaiul din flori de tei te ajuta sa re relaxezi. Îţi trebuie 1-2 linguriţe de planta la o cana cu apa fiarta. Dupa 15 minute, strecori, apoi il bei caldut, cu putina miere.

Valeriana

Te pregateşte pentru somn şi valeriana. Ai nevoie de 1 linguriţa la 200 ml de apa fiarta. Luat de 2 ori pe zi, un varf de cuţit de pulbere de valeriana te ajuta sa ai un somn odihnitor.

Musetel

Ceaiul de muşeţel este cel mai cunoscut pentru efectele de calmare şi pentru eliminarea tensiunii acumulate. Pune 2 lingurite de planta la 250 ml de apa fiarta. Lasa-le apoi un sfert de ora la infuzat, cu vasul acoperit, pentru a pastra uleiurile volatile.

Floarea pasiunii

Şi floarea pasiunii iti asigura un somn profund, deoarece are efect sedativ. Sunt de ajuns 2 cani de ceai pe zi sau 30 de picaturi de tinctura dizolvate in puţina apa.