FITNESS IN FUNCTIE DE VARSTA

FITNESS IN FUNCTIE DE VARSTA

Fitnessul nu are varsta, asa ca poate fi practicat atat de tineri cat si de cei trecuti de a doua tinerete. Daca il combini si cu plimbari dese sau bicicleta medicinala, te vei simti mereu in forma iar kilogramele nu vor fi pentru tine o bataie de cap.

Miscarea fizica te ajuta sa previi imbolnavirea si, in plus, vei avea un corp de invidiat chiar si dupa varsta de 55 de ani.

Iata cateva exercitii special create in functie de varsta pe care o ai :

FITNESS_IN_FUNCTIE_D_4981.jpg25 – 35 de ani

1. Stai in genunchi si lasa-te incet pe spate, aplecandu-te cat poti de mult. Repeta aceasta miscare de 8

2. Stai culcat, cu picioarele flexate, palma dreapta pe abdomen si piciorul drept indoit, astfel incat calcaiul drept sa fie pe genunchiul stang. Ridica trunchiul si apropie cotul stang de genunchiul drept. Fa cate 16 exercitii pe o parte, apoi schimba piciorul.

3. Stai cu picioarele departate (genunchii in exterior) si fa 30 de genuflexiuni. Ramai cu picioarele flexate 10 secunde si balanseaza bazinul inainte -inapoi. Nu uita sa incordezi fesele!

4. Asaza-te culcat pe o parte si intinde picioarele in fata, astfel incat sa fie perpendiculare pe restul corpului. Balanseaza piciorul de deasupra, in sus si in jos, tragand varfurile. Repeta miscarea de 16

SFAT : Profita de zilele in care soarele nu este acoperit de nori si fa o plimbare cu bicicleta sau cu rolele. Plimbarea pe role te ajuta sa iti tonifici abdomenul si gambele, iar bicicleta – coapsele. Ai o varsta care iti permite sa faci orice fel de miscare.

35 – 45 de ani

Daca vrei sa arati ca la 25 de ani, fa de trei ori pe saptamana acest scurt antrenament:

1. Stai cu piciorul asezat pe un stepper, in pozitie de fandare laterala, apoi coboara greutatea de pe un picior pe celalalt.

2. Stai in picioare si apleaca-ti trunchiul in fata, atingand mainile pe podea. Repeta exercitiul de 16 ori si fa aceeasi miscare si in lateral.

3. Intins pe spate, cu mainile la ceafa, fa cel putin 24 de abdomene, ridicand trunchiul la 45 de grade.

4. Intins pe spate, cu picioarele flexate si talpile pe podea, ridica bazinul de 20 de

Ai un apartament pe la ultimele etaje si urci doar cu liftul? Renunta la acest obicei din cand in cand pentru ca urcatul si coboratul scarilor este benefic daca vrei sa ai picioare frumoase si sa renunti la cateva kilograme.

45 – 55 de ani

1. Stai in picioare, cu o gantera in fiecare mana ( sau o sticla de jumatate de litru cu apa) si mainile pe langa corp, apoi fa fandare in fata, lasand greutatea sa apese pe piciorul din fata. Sunt de ajuns 8 fandari pe fiecare picior.

2. Stai in genunchi, sprijinit in palme, apoi ridica piciorul drept lateral. Fa 8 astfel de exercitii, mentine piciorul in aer 10 secunde, apoi intoarce-te pe cealalta parte.

3. Ramai in genunchi , apleaca-ti trunchiul si inconvoaie-ti spatele, asa cum face o pisica cand se infurie.

4. Stai intins pe spate si ridica picioarele in pozitia „lumanarea”, apoi departeaza-le si apropie-le incet.

Esti la varsta la care muschii sunt la fel de bine conturati ca si la 20 de ani. Este timpul sa faci multa miscare. Fa jogging, mergi pe bicicleta, urca si coboara scarile. Daca dispui de bani si timp, mergi la o sala ca sa faci gimnastica, macar o data pe saptamana.

55 de ani +

1. Stai in picioare, cu mainile pe bazin si ridica un picior, in extensie. Repeta de 8-12 ori si apoi alterneaza, schimband piciorul.

2. Stai in sezut si intinde-te pe spate, cu coatele sprijinite de podea. Trage spre piept piciorul drept de 16 ori si schimba-l apoi.

3. Ramai in sezut pe podea si ridica picioarele, indepartate, lent. Repeta aceasta miscare de 16

4. Cand te uiti la televizor, ia un prosop, ruleaza-l bine si prinde-l de capete cu ambele maini, tinand coatele indoite. Trage de el, dar ai grija sa tragi la fel de puternic cu ambele brate.

Te vei simti mult mai bine, atat fizic cat si psihic, daca vei face o plimbare de o ora in fiecare dimineata si seara sau daca vei dansa pe melodiile tale preferate.

Nu neglija efectele binefacatoare ale exercitiilor fizice! Pe langa faptul ca iti mentine musculatura la un nivel optim, te si ajuta sa elimini stresul si energiile negative din organism! In plus, in timp ce depui orice fel de efort fizic placut, creierul elibereaza hormonul „starii de bine”, numit endorfina. Acest hormon, impreuna cu serotonina si adrenalina, vindeca depresia si anxietatea.

Raluca Cristea

Dr. Serban DAMIAN, nutritionist sportiv, Centrul de nutritie Superfit 7481