EXERCITIILE CARDIO DE CARE AI NEVOIE

EXERCITIILE CARDIO DE CARE AI NEVOIE

EXERCITIIE_CARDIO_DE_94614.jpgExercitiile cardio sunt cele care pot sa antreneze o mare parte a muschilor corpului si, cu cat le vei insera mai repede si mai eficient in rutina ta zilnica dedicata miscarii, cu atat te vei bucura de mai multe efecte benefice pe termen lung. Sistemul cardiovascular va fi primul care te va rasplati, deoarece stimularea si antrenarea lui periodica ii vor imbunatati starea. Atata timp cat nu ai niciun fel de restrictie de ordin fizic si poti sa depui efort fizic regulat si moderat, nimic nu ar trebui sa te impiedice sa incepi sa practici astfel de exercitii.

AVANTAJELE EXERCITIILOR CARDIO

Beneficiile exercitiilor cardio sunt multe si, pe langa stimularea sistemului cardiovasculator, acestea pot de asemenea sa lupte impotriva anemiei prin cresterea cantitatii de sange din corp. Aceste exercitii stimuleaza maduva hematopoetica si pot chiar sa intareasca sistemul imunitar. Daca vei alege sa le practici la randul tau, vei reusi sa iti intaresti articulatiile si sa previi artroza, probleme care apar de obicei la o varsta mai inaintata. Oxigenarea celulara se va desfasura in conditii mai prielnice, iar nutritia celulara va deveni mult mai eficienta. Toate acestea ar putea sa te apere impotriva anumitor forme de cancer, dar si sa iti mentina tineretea pentru mai mult timp.

S-ar parea ca doar jumatate de ora de exercitii cardio practicate zilnic ar avea puterea sa te faca sa te simti mult mai bine, mai revigorat, mai energic si mai puternic din punct de vedere psihic. Abilitatea acestor exercitii de tip cardio de a reduce colesterolul „rau” si puterea lor de a imbunatati memoria si concentrarea sau atentia sunt alte argumente puternice care pot sa fie adaugate pe lista de beneficii ale practicarii exercitiilor de tip cardio de o maniera regulata.

In plus, femeile pot sa isi amelioreze considerabil durerile caracteristice menstruatiei. In plus, toti cei interesati de imbratisarea unor astfel de exercitii se pot astepta sa piarda rapid din kilogramele in plus.

EXERCITII CARDIO – ALERGAREA

Mersul in pas alert, alergarea, joggingul, daca vrei, sau alergarea pe banda – toate acestea sunt niste exercitii cardio deosebit de eficiente. Alergarea in aer liber este recomandata deoarece aerul proaspat pe care il vei respira, in special daca vei alerga in parcuri sau in preajma unor spatii verzi ar trebui sa te ajute sa iti oxigenezi mai bine creierul, plamanii si pielea. Incearca sa alegi spatii de alrgat in care poti sa pasesti pe pamanat, pentru ca asfaltul iti va solicita incheieturile si articulatiile prea mult. Exista totusi suficiente alternative la clasicii adidasi folositi la alergat; pantofii de alergat care au o talpa inalta si moale in acelasi timp pot sa contribuie din plin la atenuarea duritatii asfaltului.

Inainte de a incepe sa alergi propriu-zis, mergi in pas alert vreme de circa 5 minute, apoi alearga incet 5 minute. Acum e vremea sa alergi in pas alert, ridicand genunchii la piept vreme de un minut, apoi alearga din nou intr-un ritm usor circa trei minute. Alterneaza cu un minut de alergare rapida, in forta, apoi alearga usor vreme de trei minute. In final, mergi rapid circa 10 minute. La inceput, s-ar putea sa iti fie destul de greu sa retii toti pasii acestui exercitiu de alergare alterantiva, de aceea ar fi bine sa folosesti un cronometru care poate fi setat pentru mai multe intervale de timp.

Un alt tip de exercitiu cardio care implica alergarea este alergarea pe loc. Acest tip de exercitiu este recomandat celor care sunt inca incepatori intr-ale alergatului in aer liber, dar si celor care inca incearca sa se acomodeze mai bine cu acest soi de exercitii cardio.

Pentru inceput, poti sa alergi pe loc, incet, pentru circa 5 minute, avand grija ca respiratia sa iti fie constanta. Inspira si expira pe doi pasi pentru inceput. In continuare, alearga rapid cu genunchii la piept vreme de un minut, si alterneaza cu circa 5 minute de alergare usoara. Pentru final alearga in pas alert vreme de un minut si termina exercitiul cu 5 minute de alergare usoara.

EXERCITII CARDIO – COARDA

Fie ca alegi sa sari coarda in maniera clasica, fie ca alegi sa alternezi niste miscari mai complicate, ideea principala sau, mai bine spus, secretul din spatele acestui tip de exercitiu cardio este sa nu te opresti vreme de 5 minute (sau cat iti permite organismul, pentru inceput).

EXERCITII CARDIO – AEROBIC

Cu totii avem muzica noastra preferata, si cu cat aceasta este mai antrenanta, cu atat cele cateva minute de aerobic pe care le vei practica in fiecare zi vor trece mai usor. Stabileste-ti un program de exercitii si tine-te de el sau gaseste un filmulet cu aerobic care sa te stimuleze cu adevarat si nu mai inventa scuze. Pana la urma, e sanatatea ta in joc, asa ca ar fi bine sa te apuci de miscare incepand de astazi!

20472

14