De ce e necesar sa introduci in meniul tau zilnic şi alimente crude

De ce e necesar sa introduci in meniul tau zilnic şi alimente crude

Tot mai mulţi nutriţionişti susţin, cu argumente solide, ca o dieta bazata preponderent pe alimente crude (fructe, legume, nuci şi seminţe) este mult mai sanatoasa decat dieta clasica, alcatuita in imensa majoritate din mancare gatita, procesata la temperaturi inalte. În acest sens, am sintetizat pentru tine cele mai importante argumente care susţin ca o dieta preponderent raw vegana reprezinta o alegere benefica pentru sanatatea noastra.

1.În anul 1930, la Institutul de Chimie Clinica din Lausanne (Elveţia), o echipa condusa de dr. Paul Kouchakoff (nominalizat pentru Premiul Nobel in 1945) a realizat o cercetare privind efectele alimentelor (gatite faţa de cele crude) asupra sistemului imunitar. În urma acestei cercetari, s-a descoperit un lucru extrem de interesant: imediat dupa ingerarea alimentelor gatite, in organismul uman are loc o creştere semnificativa a numarului de globule albe (leucocite).De ce este acest lucru atat de interesant? Pentru ca leucocitele au ca rol neutralizarea factorilor agresori, cum ar fi infecţiile, traumele sau expunerea la chimicale toxice.

Care este concluzia? Organismul uman reacţioneaza imediat dupa consumarea alimentelor gatite la temperaturi inalte la fel cum o face atunci cand este expus la factori agresori, periculoşi şi toxici. Acest fenomen, numit iniţial de cercetatori leucocitoza digestiva, a fost rebotezat in concordanţa cu efectele negative produse cu numele de leucocitoza patologica.

Cercetarea a mers mai departe şi s-a studiat reacţia organismului la ingerarea unor alimente crude, rezultatul fiind unul spectaculos: numarul de leucocite a ramas constant, neexistand nicio creştere a acestuia. Aşadar, concluzionand, se poate spune ca mancarea procesata la temperaturi inalte nu este recunoscuta de organism drept hrana naturala şi este tratata de acesta ca un element agresor şi toxic, in timp ce hrana cruda, naturala, nu provoaca aceeaşi reacţie de autoaparare prin producerea unui numar crescut de globule albe.

Din pacate, deşi aceste rezultate nu au putut fi contestate cu argumente valide, studiul nu a fost replicat niciodata de alţi cercetatori şi nu a condus la o schimbare de paradigma ştiinţifica in ceea ce priveşte nutriţia sanatoasa.

2 Alimentele gatite la temperaturi inalte işi pierd aproape in totalitate nutrienţii, cu precadere enzimele atat de necesare unei digestii corecte şi complete, dar şi vitaminele vitale pentru buna funcţionare a organismului. Astfel, vitaminele solubile in apa (vitamina C şi vitaminele complexului B – B1, B2, B3, B5, B6, B7 şi B8) şi cele solubile in grasimi (A, D, E şi K), precum şi mineralele, cu precadere calciul, magneziul, potasiul şi potasiul, sunt in mare parte distruse. În schimb, prin consumarea fructelor, legumelor, nucilor şi seminţelor crude şi proaspete, aşa cum au fost create de natura, poţi beneficia de toţi aceşti nutrienţi absolut esenţiali pentru sanatate.

3. Alimentele gatite sunt acide, avand, din aceasta cauza, un efect negativ asupra organismului. Mai exact, organismul este obligat sa menţina, in permanenţa, un pH al sangelui cuprins intre 7,35 şi 7,45, orice variaţie a acestuia (prin scadere) conducand la probleme grave de sanatate, precum este acidoza metabolica.

De aceea, exista o serie de mecanisme foarte sofisticate şi complexe prin care organismul realizeaza acest proces de homeostaza (echilibru), dar acest lucru se realizeaza, din pacate, cu costuri destul de mari pentru sanatate.

Astfel, pentru combaterea excesului de aciditate introdus in corp prin mancarea gatita, organismul se foloseşte de calciul depozitat in oase şi de funcţia excretoare a rinichilor, reuşindu-se, in acest mod, eliminarea “cenuşei acide”. Aşadar, in urma acestui proces, organismul pierde o buna cantitate de calciu, consecinţa fiind slabirea sistemului osos, şi, in plus, rinichii ajung sa fie, in timp, grav afectaţi, prin aceasta suprasolicitare inutila la care sunt supuşi sistematic.

4. Alimentele gatite la temperaturi inalte pierd gustul placut al ingredientelor crude şi devin, practic, necomestibile in lipsa unui adaos semnificativ de sare, uleiuri sau alte astfel de ingrediente. În consecinţa, ajungem sa consumam o cantitate mult prea mare de sare, cu multiple efecte negative asupra starii de sanatate, dar şi de uleiuri nesanatoase, total lipsite de alţi nutrienţi (100% grasime), acestea fiind puternic procesate, deseori falsificate, nenaturale şi inutile organismului. Ne putem pune, pe buna dreptate, o intrebare: oare ce ne spune despre o mancare faptul ca aceasta nu are gust decat prin adaugarea a numeroase condimente, deşi este gatita prin folosirea unor alimente care in starea lor naturala (crude) au o savoare deosebita? Sa fie acest fel de alimentaţie sanatoasa şi naturala?

 5. Hrana gatita la foc poate fi cancerigena, fiind vorba de anumiţi compuşi periculoşi care sunt dezvoltaţi in special in carnea gatita la temperaturi ridicate. De altfel, in anul 2015, Organizaţia Mondiala a Sanataţii a catalogat carnea procesata ca fiind cancerigena, constatandu-se, dupa analizarea a 800 de studii realizate de 22 de experţi din 10 ţari ale lumii, ca un consum zilnic de numai 50 de grame de carne procesata creşte probabilitatea imbolnavirii de cancer colorectal cu 18%.

6. Din cauza faptului ca este tratata de organism ca un corp strain, agresor, hrana gatita la temperaturi inalte ingreuneaza, oboseşte şi secatuieşte de energie, iar acest lucru poate fi observat, cu uşurinţa, dupa fiecare masa, de fiecare dintre noi. În schimb, este la fel de lesne de constatat ca o masa alcatuita exclusiv din fructe şi legume proaspete are, in mod aproape instantaneu, un rol revigorant şi puternic energizant.

7. Ceea ce a reprezentat candva, pentru stramoşii noştri, un mare avantaj (densitatea şi bogaţia calorica care caracterizeaza mancarea gatita) a devenit, de multe ori, in zilele noastre, un mare inconvenient, care conduce frecvent la acumularea de kilograme in plus. În schimb, hrana vie, raw vegana, care este mult mai saraca caloric, dar mult mai bogata in nutrienţi, ajuta la dobandirea şi menţinerea unei greutaţi corporale ideale.

 8. Adoptarea unui stil alimentar bazat pe hrana vie (raw vegana) are efecte extrem de pozitive in ceea ce priveşte incetinirea procesului de imbatranire şi pastrarea unui fizic placut şi tanar pana la varste inaintate. De altfel, efectele asupra tenului şi ale pielii, in general, devin vizibile imediat dupa adoptarea acestei diete (tenul se curata de acnee şi de impuritaţi, faţa devine supla, intinsa şi luminoasa, cearcanele dispar etc.).

 9. O serie de specialişti din domeniul sanataţii susţin ca o dieta raw vegana, in special atunci cand este alcatuita din produse organice, poate fi factorul hotarator in stoparea şi chiar vindecarea unor boli foarte grave, cum ar fi cancerul sau bolile cardiovasculare. De altfel, exista mii de marturii ale unor pacienţi care, adoptand acest mod de alimentaţie, s-ar fi vindecat in mod miraculos de afecţiuni in faţa carora medicina tradiţionala era complet neputincioasa.

 10. Principalele categorii de alimente care se consuma doar gatite sunt, in acelaşi timp, asociate cu cele mai multe alergii, intoleranţe, reacţii negative, precum şi afecţiuni şi probleme de sanatate grave. Este vorba in primul rand de carne, dar şi oua şi de anumite cereale, existand multe argumente medicale in favoarea evitarii acestora in dieta umana. Sa fie acest lucru o intamplare? Probabil ca nu.