Care sunt cele mai bune cereale pentru copii?

Care sunt cele mai bune cereale pentru copii?

Cu siguranţa, una dintre variantele echilibrate şi bogate din punct de vedere nutritiv pe care le avem la dispoziţie pentru micul dejun al copiilor sunt cerealele. Mai exact, cerealele cu lapte. Dar ce cereale? Şi ce lapte? Care sunt alegerile sanatoase şi care sunt, dimpotriva, cele de proasta calitate, nehranitoare şi profund nesanatoase?

Daca lactatele deja ridica semne de intrebare pentru multe persoane, pe langa problema intoleranţelor punandu-se des in discuţie in ultima perioada şi problema calitaţii sau a sanataţii, sa dezbatem pe larg, deci, subiectul cerealelor. 

De ce ar fi o problema in a alege unul dintre numeroasele sortimente care se gasesc pe rafturile oricarui supermarket? Nu sunt acestea pline de nutrienţi? Nu sunt ele sanatoase? Ei, bine, pentru a raspunde la aceasta intrebare trebuie sa inţelegem, pe de o parte, care sunt nutrienţii de care au nevoie copiii la micul dejun şi, pe de alta parte, care sunt ingredientele sau substanţele care le pot dauna grav sanataţii.

Aşadar, este foarte important de ştiut ca principalul nutrient de care au nevoie copiii, dar şi adulţii, sunt carbohidraţii, care ne confera energia de care avem nevoie şi care hranesc fiecare celula a corpului uman, inclusiv celula cerebrala.

Doar ca lucrurile nu sunt atat de simple. Pentru ca, din pacate, exista atat o categorie de glucide  “carbohidraţi buni”,  cat şi una cunoscuta sub numele de “carbohidraţi rai”. Mai exact,  din  acesta ultima categorie, a carbohidraţilor profund daunatori, se regasesc, de fapt, carbohidraţii care au fost candva “buni”, adica naturali şi  plini de nutrienţi, dar prin prelucrare şi rafinare ei  au ramas  doar o  masa de calorii goale, cu indice glicemic  mare (se absorb brusc, crescand instantaneu nivelul  zaharului din sange)  şi fara valoare nutriţionala, consumul acestora putand conduce la obezitate, diabet  şi multe alte afecţiuni.

În schimb, “carbohidraţii buni”sunt cei integrali, neprelucraţi şi nerafinaţi, care, pe langa glucide, conţin şi fibre, minerale şi vitamine. Ca exemple de carbohidraţi nesanatoşi putem aminti toate produsele care conţin zahar alb, faina alba sau alte cereale rafinate (alimente procesate, dulciuri, produse de patiserie, gemuri, dulceţuri, bauturi carbogazoase şi cerealele obişnuite pentru micul-dejun), iar printre produsele bogate in carbohidraţi sanatoşi pe care este bine sa le consume atat adulţii, cat şi copiii, se numara fructele proaspete, legumele, cerealele integrale şi leguminoasele. Aceste produse bogate in carbohidraţi sunt meniţi a oferi organismului energia de care are nevoie, in special dimineaţa.

Evident ca, in afara de glucide, organismul uman are nevoie, chiar daca in doze substanţial mai mici, şi de ceilalţi doi macronutrienţi extrem de importanţi (proteine şi grasimi), dar şi de vitamine, minerale şi fibre, fiind foarte important ca nici unul dintre aceştia sa nu lipseasca şi ca ei sa fie prezenţi in alimentaţie in proporţiile optime de care are organismul nevoie.

Aşadar, din pacate, faptul ca alegem din raftul supermarketurilor o cutie cu cereale pentru micul dejun, crezand ca acestea sunt naturale, integrale, sanatoase şi, in consecinţa, potrivite alimentaţiei copiilor poate fi o mare greşeala. Pentru ca, in schimb, aceste produse pot conţine doar cereale rafinate, fara fibre şi alţi nutrienţi esenţiali şi pot fi pline de zaharuri simple (fructoza din porumb, maltoza, dextroza), conservanţi, coloranţi artificiali şi mulţi alţi aditivi chimici, toate acestea afectand, in timp, in mod serios, sanatatea copilului.

 În consecinţa, atunci cand vine vorba despre un mic dejun sanatos pentru copilul tau, este indicat sa iţi indrepţi atenţia catre produse 100% naturale, care conţin mai multe tipuri de cereale integrale şi doar indulcitor sanatos, fiind, de asemenea, total lipsite de aditivi, conservanţi, coloranţi şi alte chimicale.