Antrenoarea Kinga Sebestyen: Nu sunt de acord cu dietele. Nu trebuie sa mancam puţin, sa ne infometam

Antrenoarea Kinga Sebestyen: Nu sunt de acord cu dietele. Nu trebuie sa mancam puţin, sa ne infometam

Antrenoarea de Kangoo Jumps, Kinga Sebestyen, considera ca e bine sa fim atenţi nu neaparat la cantitatea de mancare pe care o consumam, cat la felul cum asociem preparatele, chiar şi in zi de sarbatoare. Ba mai mult, chiar daca suntem in vacanţa, nu trebuie sa uitam de mişcare.

CSID: Ce facem ca sa nu ne ingraşam de sarbatori ?

Kinga Sebestyen: Chiar daca ne aflam in vacanţa, este obligatoriu sa ne alocam macar o ora pe zi sportului. Mergem la sala sau ieşim pur şi simplu in aer liber pentru a alerga in parc. Ori, daca nu avem cum, stam acasa şi facem 30 de minute de cardio, prin alergare pe loc sau sarituri, fandari, genuflexiuni, şi 30 de minute de tonifiere, lucram cu gantere uşoare, facem flotari, abdomene sau stam pe coate cu corpul perfect intins cat de mult putem (izometrie).

De sarbatori, suntem tentaţi sa mancam mai mult decat de obicei şi e bine sa fim atenţi, nu neaparat la cantitate, cat la felul cum asociem preparatele. Puteţi consuma ananas intre mese sau dupa masa, pentru ca avand enzima vegetala bromelina, care este proteolitica, ajuta la digestie.

Daca aveţi alimente cu grasimi, adaugaţi legume proaspete. Putem avea sarbatori frumoase şi cu ceva mai multa grija in farfurie, alegand sa mancam din toate, nu la o singura masa. Eu de sarbatori mananc ca de obicei, carne slaba, ciorbe, supe, peşte, foarte puţine produse lactate, legume, iar zilnic un ananas.

 

CSID: Cum mancam, cum ne antrenam?

Kinga Sebestyen:Respectaţi cele trei mese principale ale zilei, pe cat posibil la aceleaşi ore. Includem peste 60% legume, imbinam cu proteina de buna calitate, intre mese putem manca un fruct. Bem suficient de multa apa ori ceai neindulcit. Porţia corecta de carne nu trebuie sa depaşeaca dimensiunea palmei, iar aceasta nu trebuie combinata cu garnituri grele pe baza de cartofi, maioneza sau paine. Doar cu legume verzi. Evitaţi alcoolul pe cat posibil. Doar la ocazii.

Un stil de viaţa sanatos nu este dificil de urmat daca ne insuşim informaţiile de baza, cele principale. Odata ce incepi sa urmezi acest stil de viaţa, te obişnuieşti, organismul nu va mai cere ce este nesanatos şi vei ajunge la o greutate normala, stabilizata, vei fi mai sanatos şi te vei bucura mai mult de viaţa.

Odata ce iţi insuşeşti un stil alimentar sanatos, ia aminte ca e necesar sa faci şi sport. Zilnic. Nu neaparat la sala, dar sa faci mişcare, sa nu devii sedentar. Muşchii tai au nevoie sa fie puşi la treaba, inima sa pompeze, iar sangele sa duca oxigenul in tot corpul.

Eu le recomand tututor sa işi cumpere ghete Kangoo Jumps şi sa faca mişcare cu ele, pentru ca este mult mai eficient, mai distractiv şi iţi protejezi astfel articulaţiile şi coloana, mai ales daca nu ai facut sport toata viaţa.

Ghetele rebound sunt uşor de transportat, eu le am tot timpul la mine in maşina, oriunde ma duc. Mi le pun in picioare şi ies in parc la alergat sau fac stretching, sau abdomene cu ele in picioare. Niciodata nu am avut probleme cu greutatea, pentru ca am ştiut sa imbin alimentaţia corecta cu mişcarea.

Cand am exagerat cu mancatul, am avut grija ca apoi sa fac mai multa mişcare cu ghetele in picioare, pentru a da rapid jos kilogramele in plus şi a avea un corp tonifiat. Tineţi cont ca aveţi parte atat de cardio (deoarece se elimina toxinele), dar şi de tonifiere. Alearga sau fa mişcare cu cate o gantera de jumatate de kilogram in mana, ori cu sticle de jumatate de litru umplute cu apa. Astfel, iţi tonifiezi braţele, umerii, pieptul, spatele, chiar şi abdomenul.

CSID: Care ar fi alimentele ce ne pot ajuta in lupta cu kilogramele?

Kinga Sebestyen: Nu sunt de acord cu dietele. Daca avem o viaţa echilibrata şi facem sport nu mai suntem nevoiţi sa ne luptam cu kilogramele in plus şi sa ne chinuim organismul cu fel şi fel de diete care il dezechilibreaza.

Un truc al meu este sa avem nişte jeansi in care intram atunci cand aratam perfect, iar atunci cand ii probam şi nu ne mai incap sa ştim ca ne-am ingraşat şi ca trebuie sa facem mai mult sport şi sa fim atenţi la ceea ce mancam. Într-un antrenament de Kangoo Jumps arzi chiar şi 1000 de calorii, aşa ca poţi da rapid jos ce ai acumulat.

Statisticile arata ca 95% din persoanele care ţin dieta se ingraşa la loc foarte repede, asta daca nu invaţa sa imbine alimentaţia sanatoasa şi cu sportul regulat. Nu trebuie sa mancam puţin, sa ne infometam, trebuie sa mancam sanatos şi sa facem sport.

Alimentele care ne ţin in forma sunt carnea slaba sau fiarta, ouale, somonul sau orice tip de peşte, lactatele cu o grasime mica, de 1-3%, creveţii, orezul negru, nucile, ovazul, cartoful fiert, fructele de padure, ananasul.