Alimentele care iti afecteaza articulatiile

Alimentele care iti afecteaza articulatiile

În timp, daca nu ai grija de articulatii corespunzator, acestea se pot deteriora si se poate ajunge la probleme osoase.

Problema alimentatiei sanatoase este discutata din ce in ce mai des, mai ales ca numarul cazurilor de diabet si obezitate sunt intr-o continua creste la nivel global.

În ceea ce priveste sanatatea articulatiilor, alimentatia joaca un rol esential si asta din cauza faptului ca un stil de viata nesanatos poate fi cauza anumitor probleme de sanatate cronice, a aparitiei diabetului sau chiar si a afectiunilor cardiovasculare.

Pericolul ascuns din zahar

Nimic fara dulce? Acesta este si motto-ul tau? Ei bine, total gresit. Zaharul contribuie la favorizarea aparitiei inflamatiilor. Cum il gasesti in absolut orice produs de pe rafturile magazinelor, este foarte greu sa monitorizezi cantitatea de zahar consumata pe zi.

Zaharul ar trebui exclus pe cat posibil din meniul tau. Cafeaua poti s-o indulcesti cu miere dupa ce s-a mai racit, la fel si ceaiul.

Afla cum se prepara corect ceaiul de ghimbir si care sunt beneficiile sale

Prajelile favorizeaza aparitia inflamatiilor

Atat prajelile, cat si carbohidratii rafinati (cartofi, orez, paine alba) sunt responsabili cu facilitarea surplusului de kilograme, a afectiunilor cronice si implicit la aparitia inflamatiilor.

Un alt obicei care slabeste imunitatea organismului este consumul de alcool, acesta afectand in egala masura atat ficatul cat si articulatiile.

Exista posibilitatea ca anumite bauturi sa contina si o anumita cantitate de gluten, aspect ce va contribui la deteriorarea articulatiilor deja destul de fragile.

Consuma cu moderatie carnea rosie si evit-o pe cat posibil pe cea procesata!

Alimente bune pentru articulatii

Somonul este bogat in acizi grasi Omega-3, recunoscuti pentru efectele antiinflamatoare care scad considerabil simptomele osteoartritei şi a artritei reumatoide.

Pe de alta parte, cosumul de ghimbir este indicat mai ales ca acesta conţine gingerol, o componenta activa care protejeaza organismul de inflamatii.

Încearca sa foloseşti radacina de ghimbir in combinaţie cu apa cu lamaie sau sub forma de ceaiul de ghimbir. De asemenea alimentele bogate in betacaroten, precum morcovii, cartofii dulci, varza, pepenele galben, dovleacul si caisele reduc inflamaţiile şi ajuta la reducerea durerii in cazul artritei reumatoide.

Ai grija de sanatatea ta!