7 trucuri care te ajuta sa reduci anxietatea

7 trucuri care te ajuta sa reduci anxietatea

Anxietatea te poate extenua la nivel mental si poate avea un real impact asupra corpului tau. Insa trebuie sa stii ca cercetarile au aratat ca poti reduce starile de anxietate si stresul cu ajutorul unor metode simple de „mindfulness”.

1. Stabileste o intentie

Exista un motiv pentru care instructorul tau de yoga, de exemplu, iti cere sa iti stabilesti o anumita intentie pentru ora de yoga din acea zi. Fie ca o faci dimineata, inainte de orice alta activitate, fie ca o faci inainte de activitatile importante, stabilirea unei intentii te poate ajuta sa te concentrezi si iti va reaminti de ce faci un anumit lucru. Daca ceva te face sa te simti anxios/anxioasa, cum ar fi faptul ca trebuie sa sustii o prezentare la serviciu, stabileste o intentie pentru acel lucru.

2. Mediteaza sau practica „mindfulness”

Meditatia poate fi un lucru extrem de simplu, mai ales daca gasesti un spatiu in care stii ca te poti relaxa si o aplicatie de smartphone care iti deschide noi orizonturi. Aplicatiile si programele online sunt un mod grozav de a incepe sa practici meditatia ori mindfulness-ul, fara a fi nevoie sa te inscrii la un curs extrem de costisitor si fara sa iti consume mult timp.

3. Coloreaza sau mazgaleste

Aloca-ti cateva minute pentru a mazgali sau desena. Vei stimula creativitatea si iti vei lasa astfel mintea sa ia o pauza de la toate acele procese care te streseaza. Poti investi intr-o carte de colorat pentru adulti si sa colorezi atunci cand te cuprinde anxietatea. Dupa o pagina colorata, vei avea certitudinea ca ai indeplinit ceva, fara sa fii nevoit(a) sa te confrunti cu o pagina alba.

4. Fa o plimbare

Faptul de a te plimba in aer liber face minuni pentru cei cu anxietate. Fii atent(a) la sunetele din jurul tau, la senzatia pe care ti-o lasa vantul pe piele si la mirosurile din jurul tau. Tine-ti telefonul in buzunar (sau lasa-l acasa) si fa tot posibilul sa fii prezent(a) in acel moment, concentrandu-te pe simturile tale si pe mediul din jurul tau.

5. Ureaza-le altor oameni sa fie fericiti

Ai nevoie doar de 10 secunde pentru a incerca aceasta practica. Pe parcursul zilei, la intamplare, doreste-ti ca cineva sa fie fericit. Aceasta practica se desfasoara doar in mintea ta. Nu este nevoie sa ii spui in fata persoanei, trebuie doar sa iti setezi energia pozitiva. Incearca acest truc in drum spre serviciu, la birou, la sala sau in timp ce astepti la coada.

6. Priveste in sus

Nu te uita doar la ecranul din fata ta, ci fa-ti timp ca sa te uiti si la stele. Fie ca iesi afara sa duci gunoiul, fie ca vii acasa tarziu in noapte, fa o pauza si respira adanc de cateva ori, complet, si uita-te sus la stele. Lasa Universul sa iti reaminteasca faptul ca viata este mai mare decat toate grijile tale sau decat inboxul tau plin de mail-uri.

7. Fierbe-ti un ceai sau fa-ti o cafea

In multe culturi din intreaga lume, faptul de a-ti face o ceasca de ceai este o practica extrem de pretuita. Implica-te in aceasta activitate si concentreaza-te pe fiecare pas. Cum miros frunzele de plante cand le scoti din cutie? Cum arata apa atunci cand adaugi primele frunze de ceai verde? Priveste aburul cum se ridica din ceasca si simte caldura cestii cum se „loveste” de mana ta. Daca ai timp, soarbe ceaiul pe indelete, fara sa te lasi distras(a) de nimic. Nu iti place ceaiul? Nu-i nimic, pentru ca poti apela la aceasta practica mindfulness in timp ce prepari o cafea aromata, la o presa franceza.

Sursa foto: Shutterstock